понедельник, 12 ноября 2012 г.

                                                             Портфоліо проекту.
Назва проекту:                                                                              «Основи екології».                         Назва навчальної теми:                        «Організм і середовище його існування»                       

Основний та другорядні предмети                                              Біологія.
Вік учнів, клас                                                                                17 років,  11 клас.

Стислий опис роботи   «Основи екології» - проект за темою »Екологічні умови існування організмів»; 11 клас. Учні складають узагальнюючу  таблицю »Екологічні умови існування організмів», використовуючи  дані учнівських проектів про водне, наземно-повітряне середовище  існування, грунт та його мешканців, живий організм, як особливе середовище  існування. Учні  об`єднуютьсяються у групи. У кожної групи своя  тема проекту. Учні використовують  засоби ІКТ .
 Навчальні цілі. Узагальнити, систематизувати та поглибити   знання учнів з теми »Екологічні умови існування організмів»;  діагностувати рівень засвоєння знань для подальшої корекції, сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їхнього творчого мислення;
  розвивати навички самостійної, групової та колективної роботи з додатковою літературою, вміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, сприяти розвитку комп’ютерної грамотності, удосконалювати вміння аналізувати та робити  висновки;
  розвивати соціальну компетенцію, інтерес до біологічної науки та екологічної культури, виховувати бережливе ставлення до довкілля.
Цілі та очікувані результати навчання учнів:  сформувати в учнів знання про  екологічні фактори, основні закономірності дії екологічних факторів на живі організми; шляхи пристосування організмів до умов існування, основні середовища існування організмів; заповнення таблиці »Екологічні умови існування..організмів».


Опис оцінювання                                                  
 На початку проекту вчитель використовує вправу «Вільний мікрофон». Надалі «Метод проектів». Відбувається демонстрація  та захист учнівських проектів по темі, оцінювання роботи кожної групи. На закріплення,  узагальнення та систематизацію знань використовується вправа «Експрес – тест»
Діяльність учнів та вчителя  Тема уроку оголошується заздалегідь. Клас об’єднується в чотири домашні гетерогенні групи і групу експертів із сильних учнів.На початку проекту учні знайомляться з презентацією проекту. Чотири  групи отримують домашнє завдання різного змісту по темі: 1 група  – «Водне середовище  існування та його мешканці», 2 група – «Наземно-повітряне середовище  існування та його мешканці», 3 група – «Грунт та його мешканці», 4 група – «Живий організм, як особливе середовище  існування.».Кожна група готує презентацію з теми " Екологічні умови існування організмів ". Експертна група опрацьовує матеріал всієї теми. Визначається час на пошук, аналіз та узагальнення інформації. По завершенні роботи кожна група, крім експертів , складає спільний проект у вигляді узагальнюючих схем, таблиць, малюнків в електронному варіанті та готує тематичну папку. 
        В процесі уроку групи звітують і висвітлюють свій проект з різних аспектів. Експерти стежать за роботою груп та рецензують їх  роботу. Використовуючи  дані учнівських проектів, учні складають узагальнюючу  таблицю »Екологічні умови існування організмів».
        

Відомості про автора                     Чуб Лариса Миколаївна, викладач біології
                                                          Харківська гімназія № 13 м. Харків

  Відомості про тренінг                         
 дати проведення -                                                  24 -26 вересня  2012
місце проведення                              Харківська гімназія № 13  м. Харків
                                                           вул. К. Маркса, 36

Комментариев нет:

Отправить комментарий